آژیر اعتصاب غذا و جنگ

هشدار آژیر ها بر اثر اصابت موشک به مناطق اسرائیلی نزدیک به غزه
ارتش اسرائیل اعلام کرد: «روز سه‌شنبه پس از مرگ یک زندانی مبارز فلسطینی بر اثر اعتصاب غذا، تعداد بیست راکت در دومین حمله به اسرائیل شلیک شد. چهار موشک رهگیری شدند و بیش از پانزده موشک،رهگیری نشدند. چراکه مسیر خانه‌ها را تهدید نمی‌کرد اما یک کارگر خارجی بر اثر اصابت ترکش آسیب جدی دید و دو نفر دچار جراحات جزئی شدند.»

کمی قبل از شلیک راکت‌ها، ایستگاه رادیویی حماس اعلام‌کرد: «تانک اسرائیل یکی از مواضع امنیتی حماس را در نزدیکی مرز گلوله‌باران کرد؛اما هیچ تایید فورتی نداشته است. اوایل صبح در اولین حمله سه راکت شلیک شد اما تلفات جانی گزارش نشد.

قادر عدنان،اسیر بلندپایه‌ فلسطینی،طبق اعلام سرویس زندان  اسرائیل در روز سه‌شنبه پس از یک اعتصاب غذای تقریبا سه ماهه، درحالیکه تنش‌های مابین اسرائیل و فلسطین افزایش یافته بود شهید شد. عدنان یکی‌ از رهبران گروه جهاد اسلامی فلسطین بیش‌از یک‌دهه پیش، اقدام به اعتصاب غذا کرده بود. فلسطینی‌ها در کرانه‌ی باختری و نوارغزه، خواستار اعتصاب عمومی در کرانه‌ باختری و نوار غزه شدند و انتظار می‌رفت که اعتراضات در اواخر روز برگزار شود.

در وضعیتی که فلسطینی‌ها از غزه به سمت مزارع اسرائیل راکت شلیک کردند،جهاد اسلامی اعلام کرد:«مبارزه‌ ما ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.»

زندان اسرائیل اعلام کرد: «عدنان به همدستی در فعالیت‌های تروریستی متهم بوده است. گفته می‌شود او در مرکز پزشکی زندان به‌ سر می‌برد،اما تا آخرین لحظه از درمان پزشکی خودداری کرده است. زندانی در بامداد روز سه‌شنبه،بیهوش در سلولش پیدا شد و پس‌از انتقال به بیمارستان در آنجا جان باخت.

نزدیک به دویست‌نفر مقابل خانه‌ عدنان در شهر ارابای کرانه‌ باختری تجمع کردند و با دردست داشتن علائم و تصاویر او، خواهان انتقام شدند. راندا موسی همسر عدنان در پاسخ به مرگ عدنان در جمع تجمع کنندگان گفت: «ما یک قطره خون هم نمی‌خواهیم و تا آخر با دشمن اسرائیلی مبارزه می‌کنیم.»

لینک خبر: https://www.israelhayom.com/2023/05/02/massive-salvo-fired-on-south-amid-renewed-tensions-with-palestinians-1-person-injured/

ادامه مطالب :

100 %

درصد این پست را پسندیدند.

1 نفر به این پست امتیاز داده اند.
امتیاز شما به این پست :

نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *