قتل مشکوک زنی در رحووت اسرائیل

سه شنبه شب،جسد یک زن 76ساله در منزلش در خیابان هرتزل در شهر رهووت پیدا شد.

پلیس تحقیقات را آغاز کرد و شوهر 86سالۀ او را به عنوان قاتل دستگیر کرد. بر  اساس گزارش‌ها؛ همسر مقتول پس از قتل با مرکز فوریت های پزشکی تماس می‌گیرد و از “تنگی نفس”خبر می‌دهد.(در حال حاضر مشخص نیست منظور او از تنگی نفس خود بوده یا همسرش!).

تیم اورژانس فکر می‌کنند که او یک مورد عادی و طبیعی را گزارش داده است اما پس از پیگیری‌هایی در کمال تعجب، جسد زن را روی کاناپه‌ای در اتاق نشیمن خانه و با جراحات وارده و خونریزی شدید کشف می‌کنند و در متوجه می‌شود که ظاهرا او مورد اصابت یک جسم تیز قرار گرفته است.

این قتل نهمین قتل یک زن از ابتدای سال جاری تاکنون است. این روند نسبت به سال‌های گذشته که به طور متوسط، دست کم20 زن در هرسال به قتل می‌رسید صعودی است. لازم به ذکر است که تاکنون ائتلاف باوجود خلاهای قابل توجه،حتی یک گام در این مبارزه پیش نبرده است؛ دولت، بودجه برنامه ملی پیشگیری از خشونت خانگی را بسیار کاهش داده است؛ اصلاحیه قانون ارجاع متخلفان خشن به معالجه لازم الاجرا شده اما هرگز اجرا نمی‌شود!

ارتقای قانون نظارت الکترونیکی حمایت از قربانیان خشونت به تعویق افتاده است؛ استانداردهای کافی در مراکز خشونت خانگی وجود ندارد و حتی مراکز موجود نیز به سختی کار می‌کنند؛ اکثر قریب به اتفاق پرونده‌های خشونت خانگی بسته شده است و در بیشتر موارد تنها راه‌حلی که دولت ارائه می‌دهد پناهندگی است.

مدیرعامل لابی زنان گفت”ما صبح امروز را با خبر وحشتناکی درمورد زن دیگری که توسط شریک زندگی خود به قتل رسیده است آغاز کردیم؛ خبری که مدت‌هاست رایج شده است و روندی که نسبت به سال‌های گذشته به طور چشمگیری رو به افزایش است. زمانی یک پیشنهادی ارائه شد که می‌توانست قربانی بعدی را نجات دهد(قانون نظارت الکترونیکی) آنها این لایحه را کنار گذاشتند و هزاران زن و کودک که تحت تهدید دائمی زندگی می کردند را رها کردند.”

لینک خبز:

https://www.ynet.co.il/news/article/bj51wqmzh?utm_source=ynet.app.android&utm_medium=social&utm_campaign=general_share&utm_term=bj51wqmzh&utm_content=Header

ادامه مطالب :

0 %

درصد این پست را پسندیدند.

0 نفر به این پست امتیاز داده اند.
امتیاز شما به این پست :

نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *