دختران مدرسه‌ای بوتاکس تزریق می‌کنند!

وبلاگ نویسان در شبکه‌های اجتماعی به تغییرات ظاهری خود می‌بالند و میلیون‌ها فالور از جمله دختران دانش‌آموز را با این کار اغوا می کنند. شکوفایی صنعت بوتاکس، که در آن شهروندان جوان‌تر به آن جذب می‌شوند، باعث نگرانی متخصصان اسرائیلی شده است. آنها می‌گویند: “دختران جوان از خطر تغییرات غیرقابل برگشت صورت اطلاعی ندارند.”
یکی از دوستان به من گفت که دختر 12 ساله‌اش می‌خواهد موهایش را صاف کند. یکی دیگر از دوستان پرسید کجا برای یک دختر 10 ساله لاک ژل درست کنم؟ داستان دیگری هم شنیدم که دو دختر 17 ساله مدرسه‌ای به حجم دهنده لب نیاز دارند. این موضوع باعث نگرانی من شد، زیرا من خودم دختر دارم. ترس از عواقب چنین اقداماتی برای یک بدن جوان مرا گرفت. معلوم شد من تنها کسی نیستم که نگران این موضوع هستم. دکتر سیوان مرسر، متخصص پوست و متخصص در جراحی‌های زیبایی و لیزر ضمن ابراز نگرانی می‌گوید: “در سال‌های اخیر ایده‌آل زیبایی اهمیت زیادی پیدا کرده است. سنی که در آن افراد به تغییر ظاهر خود فکر می‌کنند در حال کاهش است. پسران و دختران 10 سال و کوچک‌ترها در مورد برداشتن ابرو و سایر موارد با من مشورت می‌کنند.در عین حال لاک ناخن و آرایش یک چیز است و تزریق برای تغییر شکل لب در 17 سالگی کاملاً چیز دیگریست.” فیلر تزریق شده پس از مدت طولانی حل می‌شود، اما اولین تزریق تغییرات ایجاد می‌شود و بافت‌ها حتی ماه‌ها پس از تحلیل رفتگی هم به حالت اولیه خود باز نمی‌گردند. شایان ذکر است که ویژگی‌های روانشناختی کودکان در این سن به این صورت است که احساسات آنها بسیار حاد است و احساسات منفی در مورد ظاهر آنها پس از تزریق می ‌واند نقش مهمی در اعتماد به نفسشان داشته باشد.

دور شدن خانواده‌ها از فضای معنوی، فاصله گرفتن از اعتقادات مذهبی و وجود اِلمان‌های محرک کودکان به جنس مخالف از جمله کارتون‌های نامناسب و محیط‌های سکولار و بی بند و بار خود زمینه‌ای برای گرایش کودکان به چنین اقداماتی در سنین پایین شده است.

 

لینک خبر: https://www.vesty.co.il/main/article/s14kegf2s

 

ادامه مطالب :

0 %

درصد این پست را پسندیدند.

0 نفر به این پست امتیاز داده اند.
امتیاز شما به این پست :

نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *