ایران؛ محور دیدار اسرائیل و اتحادیه اروپا

در بحبوحه تنش های دیپلماتیک، وزیر خارجه اسرائیل با همتای اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار می کند

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه به بروکسل سفر خواهد کرد تا با مقامات اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند. اگرچه بیش از یک ماه پیش به صراحت اعلام کرده بود که جوزف بورل مهمان خوش‌یمنی در اسرائیل نخواهد بود؛ اما با این تفاسیر و پس از یک ماه ممانعت اسرائیل از سفر وزیر خارجه اتحادیه اروپا به دلیل اظهارات وی درباره شهرک‌سازی‌ وهمچنین کشتار فلسطینیان توسط اسرائیلی‌ها مجددا قرار است که دیداری صورت بگیرد.

هدف کوهن از ملاقات با بورل، تلاش برای ترمیم حصارها و کمک گرفتن از او در کنار اسرائیل برای مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران و مقابله با فلسطینیان است.

همچنین کوهن گفت: «برای من مهم است که برای همکارانم در اروپا روشن کنم، اسرائیل با کمک‌های بشردوستانه کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف نیست، اما ما اجازه نمی‌دهیم کمک‌های اروپایی که به طور غیرمستقیم به سازمان‌های تروریستی می‌رسد منجر به تحریک آنها علیه اسرائیل و اسرائیلی‌ها شود!»

لینک خبر: https://www.haaretz.com/israel-news/2023-05-01/ty-article/.premium/amid-diplomatic-tensions-israels-foreign-minister-to-meet-eu-counterpart-in-brussels/00000187-d5f8-d9b4-abaf-fdfe382c0000

 

ادامه مطالب :

0 %

درصد این پست را پسندیدند.

0 نفر به این پست امتیاز داده اند.
امتیاز شما به این پست :

نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *