سایه مرگ بر سر چپ‌نویسان اسرائیلی

یهوناتان گفن، ترانه سرا، نویسنده و روزنامه نگار برجسته اسرائیلی روز سه شنبه در سن 76 سالگی درگذشت.گفن به دلیل حمایتش از حزب چپ معروف بود و اغلب به دلیل این تفکر سیاسی مورد تهدید قرار میگرفت. گفن در سال 1947 در نخالال، شمال اسرائیل به دنیا آمد. مادرش آویوا دایان، خواهر موشه دایان بود. او به عنوان چترباز خدمت کرد و بعداً افسر شد. گفن قبل از اخراج از ارتش اسرائیل در سال 1969 در نابلس و بلندی های جولان در طول جنگ شش روزه جنگید. پس از سربازی به تل آویو رفت و به شعر پرداخت. گفن صدها شعر و بسیاری از آهنگ های محبوب اسرائیلی ها را سروده است. در سال 1973 کتاب شکست را منتشر کرد که در آن از دولت و ارتش به دلیل مدیریت جنگ یوم کیپور انتقاد کرد.

از دیگر کتاب های معروف او می توان به «شانزدهمین گوسفند» و «شجاعت» اشاره کرد. وی همچنین یک ستون هفتگی در Maariv داشت و به خاطر حمایتش از بلوک چپ معروف بود. هفته پیش هم مئیر شالو از ستون‌نویسان روزنامه یدیعوت آخرونوت فوت کرده بود.

 

 

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/culture/1681904087-prominent-israeli-author-songwriter-yonatan-geffen-passes-away-aged-76

ادامه مطالب :

0 %

درصد این پست را پسندیدند.

0 نفر به این پست امتیاز داده اند.
امتیاز شما به این پست :

نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *