حقوق بشر خاموش؛ شهادت یک فلسطینی دیگر

شیخ خضر عدنان، یکی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سحرگاه روز سه‌شنبه پس از اعتصاب غذای ۸۶ روزه در سلول خود در زندان نیتزان اسرائیل در شهر رام الله جان باخت.

عدنان، 45 ساله، در ماه فوریه، به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حمایت از این گروه و به بهانه انجام اقدامات تروریستی در زادگاهش عرابه (شمال کرانه باختری در نزدیکی جنین) دستگیر شد. وی بلافاصله پس از دستگیری در 5 فوریه دست به اعتصاب غذا زده و در تمام این مدت بعضی رسانه‌ها و گروه‌های بشردوستانه از وضعیت و حال نامناسب عدنان خبر داده و ابراز نگرانی کرده بودند. تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تحقیق درباره مرگ عدنان شده است. رژیم اسرائیل برای دهمین بار اقدام به دستگیری و زندانی کردن عدنان طی سالیان گذشته کرده بود. رفتار و وضعیت زندانیان فلسطینی که از آنها به عنوان زندانیان امنیتی یاد می‌شود، یکی از مهمترین منزاعات بین اسرائیل و فلسطین می‌باشد.

از زمان به قدرت رسیدن ایتامار بن گویر(وزیر امنیت ملی راست افراطی) و به دست گرفتن کنترل زندان‌های اسرائیل، شاهد برخوردهای تند و سخت‌گیرانه‌تری با زندانیان سیاسی هستیم. او همچنین بر تمام نیروهای پلیس نیز نظارت دارد.

ادامه مطالب :

95 %

درصد این پست را پسندیدند.

1 نفر به این پست امتیاز داده اند.
امتیاز شما به این پست :

نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *